lördag 15 maj 2010

Dags för brudgummen att hitta kläder

Efter att ha velat lite mellan pingvinen och servitören och kommit fram till ett mellanting så var det dags att ge sig ut i en okänd värld.
Jag och Anders satte segel mot stan och bröllopsbutikerna, en värld olik all annan.
Först gick vi bet på Steens herrmode, lång kö dålig service men framförallt inget urval om man vill hyra. Så snabbt därifrån till den rekommenderade Brud och Fest på Hornsgatan. Vilken skillnad, knappt hann man gå igenom dörren innan man stod iklädd en smoking med alla rätta accessoarer. Tror knappt vi var där i en halvtimme innan allt var klart och beställt. Tur hade jag också som fick tag på sista plagget för uthyrning till den 14:e Augusti (och jag som trodde jag ändå var ute i god tid).

Ännu en skön milstolpe när både jag och Zandra nu har kläderna klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar